ההתקדמות האחרונה באבחון טרום לידתי למיילדות

  ט סיוון, תשפג  5/29/2023

ההתקדמות באבחון טרום לידתי אפשרו לרופאים ולהורים כאחד לקבל החלטות מושכלות יותר לגבי מהלך הטיפול של האם. עם כל התקדמות במיון וניתוח DNA, המשחק משתנה עבור תחום המיילדות.

ד"ר גיא רופא, מעיד על טכנולוגיות ותהליכים חדשים ומה משמעותם בסופו של דבר עבור עמיתיו ומטופליו.

 

בדיקת דם

בדיקות דם במיילדות היו מוגבלות במידה רבה לבדיקות אבהות לא ודאות - ורק לאחר שהילד נולד. כיום, בדיקות דם יכולות לעזור להורים להקדים כל בעיה על ידי הערכת הסבירות למגוון של הפרעות גנטיות. ד"רגיא רופא אומר שהבדיקות הללו הופכות למקיפות יותר ויותר, והתוצאות יכולות להקל על ההורים לעשות את הצעדים הבאים בביטחון.

לאחר שאישה נכנסה להריון, בדיקות דם יכולות לומר לרופא אם לילד יהיו מספר מצבים, כולל הפרעות כרומוזומליות, הפרעות בעמוד השדרה או סיסטיק פיברוזיס. בדיקה טרום לידתית ללא תאים יכולה אפילו לומר להורים מה יהיה המין וסוג הדם של תינוקם.

 

ניתוח, רצף, הדמיה

אבחון טרום לידתי השתנה על ידי מידת הדיוק בשטח. מציוד לטכניקות, נעשו כמה קפיצות גדולות בפרק זמן קצר יחסית:

CMA: ניתוח מיקרו-מערכים כרומוזומלי הוא בעצם תשובה לחיסרון שבדיקת קריוטיפ מכילה. בעוד שהמיפוי המסורתי של כרומוזומים יכול לתת לרופאים תובנות לגבי בריאותו של הילד, CMA הוא פתרון ברזולוציה גבוהה יותר, כזה שיכול להפנות תשומת לב לחומר גנטי זעיר המשפיע על הגנום הכללי של הילד.

Whole-Exome: טקטיקת רצף זו מיועדת לחלקים ספציפיים של הגנים, AKA אלה שסביר להניח שיגרמו להפרעות גנטיות.

אולטרסאונד ברזולוציה גבוהה: יישום טכנולוגיית 3D ו 4D על אולטרסאונד היה פתיחת עיניים תרתי משמע לרופאים. ככל שהתמונה חדה יותר, כך קל יותר לרופא להבין כיצד ההתפתחות שלהם באמת מתרחשת.

ד"ר רופא אומר שההתפתחויות הנ"ל סייעו במילוי החסר בכל הנוגע להפרעות בעובר. לפני שהופיעו רצף ורזולוציה טובים יותר, ייתכן שלרופאים לא היה הסבר מדוע ילד נולד עם תנאים בלתי צפויים. המידע הנוסף שניתן על ידי ההתקדמות החדשה באבחון טרום לידתי עזר לכולם להשלים את החסר. ככל שהם רואים יותר מקרים, כך קל יותר לתכנן את הבלתי צפוי.

 

ד"ר גיא רופא על מה הלאה

ד"ר גיא רופא אומר שתחום המיילדות יכול ללכוד את תשומת הלב של אנשים בדרכים שונות. הרעיון של לדעת מה עומד לקרות לפני לידת ילד יכול להיות מאודחשוב להורים. עבור הציבור, זה יכול להיות מסקרן מאוד לדעת עד כמה המדע הגיע. עם זאת, עבור רופא כמו רופא, הדגש הוא תמיד על בריאות ובטיחות לאם ולילד. הוא מעודד את הקהילה הרפואית לעצב את המחקר שלהם כדי לענות על שאלות אמיתיות להורים המסתמכים על המידע הזה בכל שלב של הדרך.

 




קרדיט לתמונות PIXABAY

 

הדפס את המאמר
המלץ לחבר
הוסף לקליפבורד
כתבות נוספות
איך לדחוס תמונות תמונות ולפנות יותר שטח איכסוןהשטח האיכסון בדרייב של גוגל נגמר מהר, חוץ ממה שאתם מצלמים כל התמונות וברטונים ששלוחים בקבוצות עולות לדרייב ותוך כמה חודשים הוא חסום, 15 גיגה נגמרו. מה עושים עכשו?
מאה בקולנוע הוא הפלטפורמה האולטימטיבית לכל אוהבי הקולנוע, הטלוויזיה והגיימינג!האתר מציע שפע של מידע ומאמרים מרתקים עבור חובבי קולנוע, אנשי מקצוע בתעשייה וכל מי שמעריך את הקסם של מסך הכסף. עם מגוון הכתבות הרחב, התוכן העשיר שנכתב במומחיות והקהילה המגובשת ברשתות החברתיות, מאה בקולנוע ביסס עצמו כפלטפורמה חשובה עבור סינפילים בישראל.
עשרות אלפי שיחות וערוצי טלגרםבלי הורדה, לצפייה ישירה
X
תוכן ההודעה