10 עובדות מעניינות על כלבים

ליאור שלום  טו טבת, תשעח  1/2/2018

כלבים נמצאים סביבנו כל הזמן ומומלץ לצרפם למשפחה מגיל צעיר. הכלב מבטיח שעות של הנאה, סיפוק ושמחת חיים, אך גם אלו שמעריצים אותם לא יודעים עליהם את כל הפרטים המעניינים. הנה למשל 10 עובדות שבטח לא הכרתם:

כלבים נמצאים סביבנו כל הזמן ומומלץ לצרפם למשפחה מגיל צעיר. הכלב מבטיח שעות של הנאה, סיפוק ושמחת חיים, אך גם אלו שמעריצים אותם לא יודעים עליהם את כל הפרטים המעניינים. הנה למשל 10 עובדות שבטח לא הכרתם:

1. כלבים רואים את העולם בגוונים של סגול וכחול

בטח עד היום שמעתם על כך שכלבים הם עיוורי צבעים, אך האמת היא שזה לא מדויק. כלבים למעשה רואים את העולם בגוונים של כחול וסגול. אם אתם רוצים להרגיש ככה, פשוט הסתכלו על הסביבה הקרובה שלכם בשעות בין הערביים.

2. לכלבים יש רמת משכל כמו של ילד בן שנתיים

כלבים הם חיה הרבה יותר חכמה ממה שאתם חושבים. הם מסוגלים לזכור ולהבין 250 מילים ומחוות ואפילו לספור עד 5, בדיוק כמו ילד בן שנתיים.

3. יש כלבים קדושים

כלבים מלווים את האדם כמעט משחר ההיסטוריה ועל פי האמונה הבודהיסטית חלק מהם מגיעים מבודהה בעצמו. לפיכך, כלבי הפקינז נחשבים קדושים ותפקידם במנזר הוא לגרש שדים ורוחות.

4. האף של הכלב רטוב בגלל חוש הריח

לכל הכלבים יש אף רטוב והסיבה לכך קשורה לחוש הריח המפותח שלהם. הרטיבות מסייעת לכלב לזהות מאיזה כיוון מגיע כל ריח בנפרד ותוך הבחנה בין הריחות השונים.

5. אפשר לאלף כלבים בכל גיל

שירותי אילוף כלבים ניתנים לכל הגזעים ובכל גיל. בהתאם לפתגם הידוע, אף פעם לא מאוחר ללמד כלב זקן טריקים חדשים. כל מה שצריך לעשות הוא למצוא את האילוף המקצועי שמתאים למאפייני הכלב ומבנה האישיות שלו.

6. כלבים לא אוהבים שמחבקים אותם

רוצים להראות לכלב אהבה? אל תחבקו אותו. פשוט גרדו אותו מאחורי האוזן וכך תמנעו ממנו להרגיש לחץ וחרדה.

7. כלבות נושכות פי 2 מכלבים זכרים

קשה לזהות הבדלי מגדר בטבע, אך מחקרים מראים שכלבות נקבות נושכות בני אדם פי 2 מאשר כלבים זכרים. הסיבה לכך לא ברורה, אך בכל מקרה כדאי לזכור אותה בפעם הבאה שפוגשים כלבה מתוקה ברחוב.

8. לברדור הוא הכלב הפופולארי בעולם

רוב בעלי הכלבים מחזיקים בלברדור. זהו גזע שנחשב אידיאלי לגידול בבית, הוא נפוץ בעיקר בארצות הברית ולאחרונה הוא גם הגיע למקומות נוספים ברחבי העולם.

9. כלבים חשים קנאה

בעלי כלבים יודעים היטב שהם מסוגלים לחוש קנאה, אבל עכשיו זה גם מוכח מדעית. כלבים מקנאים כשהבעלים שלהם נותנים תשומת לב לכלבים אחרים, או אפילו לבני אדם שנמצאים בסביבה.

10. כל הכלבים יודעים לשחות

תנועת השחייה טבעית לכלבים. אל תדאגו מקפיצה שלהם למים כי הם יגיעו ליעד הרבה יותר מהר ממכם.

הדפס את המאמר
המלץ לחבר
הוסף לקליפבורד
כתבות נוספות
גרי אלפמון- כושר מגוון לשעות צפופותגרי אלפמון הוא מאמן כושר ביתי, בעל חדר כושר ומאמן אישי למי שזקוקים לאימון המותאם להם באופן אישי ו"ביתי".
הובלת משטחים, מה זה ומתי זה נכון.סחורה חקלאית היא הארוחה של כולנו. החקלאות האנושית עוברת מהפכות מאז למדנו לתרבת את צמח החיטה והתחלנו להתיישב בקבוצות מאורגנות ולהקים ערים. ללא החקלאות לא היינו מגיעים לכמות התושבים המאכלסים את הפלנטה שלנו היום. אחד הגורמים להצלחתה של החקלאות ליצור שינוי כל גדול בדפוסי החיים של בני האדם היא היכולת לשנע את הסחורה למרחקים רבים.
התנהלות עסקית נכונההצלחתו של עסק תלויה בהרבה מאוד גורמים, פנים ארגוניים וחוץ ארגוניים. ישנו גורם מאוד בולט ומשמעותי שמשפיע על הצלחה או כישלון של עסק, והוא התנהלות עסקית. מדובר בשם כולל להרבה מאוד מדדים שבאמצעותם ניתן למדוד ולהעריך את רמת ההצלחה של כל ארגון באשר הוא.
X
תוכן ההודעה