צעדים " steps -צועדים יחד לשינוי

  כט טבת, תשעח  1/16/2018

קישור למצגת


המערכת

דוגמא לערכים: סובלנות, השתתפות, עזרה לאחר, אלימות, עמידה בזמנים, עצמאות, אחריות, יצירתיות

השיטה מיושמת באמצעות מערכת ממחושבת המאפשרת לצוות החינוכי לשתף ולשמר ידע, להבין מהו קצב ההתקדמות של כל תלמיד בתכנית וכן לשקף מידע חזרה לתלמידות.

השימוש במערכת מסייע להצלחת התכנית, שכן היא יוצרת מעורבות מצד הצוות החינוכי והן מצד התלמידות ומעודדת אותם לקחת חלק פעיל בשינוי.

לאחר שלוש שנות פעילות אנו רואים כי מימוש השיטה, באמצעות כלי ממוחשב, חוללה שינוי לטובה באקלים החינוכי באולפנה.

 

הצורך

עיקרו של החינוך הוא הנחלת ערכים ומידות לצד הקניית ידע והשכלה.

מערכת החינוך מעמידה בראש מטרותיה ומשקיעה מאמצים רבים להנחיל ערכים התנהגותיים כגון מעורבות חברתית, שמירה על טוהר בחינות, יחס חברתי מעורבות בקהילה וכיו"ב.

אף על פי כן, נראה כי כיום אין פלטפורמה איכותיתהמשמשת את בתי הספר, אנשי משרד החינוך ואת צוותי הוראה שונים לקדם הקניית ערכים אלו בצורה יעילה, נוחה ורציפה.

עיקר  הצרכים:

ü      הגדרת שיטת חינוך סדורה- לרוב לא קיימת שיטה סדורה ומגובשת להקניית ערכים אלו וכל איש חינוך פועל כהבנתו, מה שפוגע בסופו של דבר בחינוך

ü      מערכת למדידה ולהערכה- ערכים אלו לא נמדדים באופן רציף ועקבי, ומקומם לא בא לידי ביטוי מרכזי בתעודות ובשיח היום יומי

ü      קושי בקידום חינוך ערכי ברמה הבית ספרית- קיים צורך במנגנון לניהול המידע ולהתאמה לפי צרכי בית הספר.

ü      העדר מנגנון להעברת מידע ברמת הארצית -משרד החינוך הוסיף לאחרונה מדידה שנתית של ערכים ב-"התמונההחינוכית" אך קצב השינויים בחיינו הוא מהיר ומבדק חד שנתי אינו מספק.

 


 

הפתרון

אנו מציעים מערכת ממוחשבת המהווה כלי לשיפור האקלים הבית ספרי וכן להעברת ערכי חינוך ומיומנויות התנהגותיות. השיטה יכולה לשמש מערכת משלימה ל-"התמונההחינוכית".

 

באמצעות המערכת אנו מאפשרים לקדם הקניית ערכים חינוכיים במסגרת הבית ספרית בשני אופנים:

ü      הקניית ערכים על פי שיטת שלושת השלבים, יסודות האימון האישי (קואצ'ינג) והעצמת האדם

ü      הקניית ערכים המותאמת אישית עבור כל בית ספר בנפרד, בהתאם למאפייניו ולצורכי ההנהלה

 

המערכת מאפשרת שימוש במגוון כלים לצורך הקניית הערכים וקידום החינוך הערכי, לרבות:

ü      יכולת הגדרת ערכים וקריטריונים למדידה

ü      יכולת ניהול ומעקב רציף אחר התנהגות ופעילות התלמידים

ü      יכולת דיווח פשוטה ומהירה של צוות ההוראה וצוותי החינוך השונים

ü      ניהול מידע באופן אחיד ומאורגן

ü      פלטפורמה לתקשורת רציפה בין התלמידים לבין צוות החינוך

ü      שקיפות לתלמידים, להורים, לגורמי חינוך ולצוות ההוראה הבית ספרי

ü      יכולת לביצוע מעקב ודוחות לפי מגוון קריטריונים

 

המערכת תומכת ונותנת מענה ממוחשב ארגוני וניהולי עם שקיפות התהליכים החינוכיים לתלמיד, להורים, למנהלים, לצוות בית הספר, לרשויות ולמשרד החינוך.

 

קהל יעד

המערכת נועדה לאפשר דיווח, הזנת מידע וצפייה במידע למגוון קהלים:

  1. משרד החינוך - התפלגות תלמידים בשלבים השונים, קצב התקדמותם תוך מדידה ברמה בית ספרית, מחוזית וארצית על פני שנים.
  2. רשויות מקומיות - מבט כללי על בתי הספר ברשות, שיפור התקשורת עם בתי הספר, הורים והמשרד.
  3. מנהלי בתי הספר - הגדרת יעדים בית ספריים, הגדרת קריטריונים ומדדים, צפייה בסטטוס אירועי התנהגות ברמה כיתתית, שכבתית וברמה אישית. מתן כלי לשיפור התקשורת בין הצוותים, התלמידים והורים.
  4. צוות החינוך- מורים, עובדים סוציאליים, פסיכולוגים וכיו"ב. לטובת דיווח אירועי התנהגות, מתן נקודות עידוד, צפייה בדיווחי סגל המורים, יצירת קשר עם התלמידים וההורים, דוחות והתראות.
  5. תלמידים - לטובת שקיפות ומעורבות בתהליך. הבנה של עקרונות בית הספר, הצגת סטטוס אישי מ-3 השלבים, יצירת תקשורת עם מורי בית הספר, משוב עצמי, הפקת דוחות סיכום ביחס לעצמו ולממוצע הכיתתי והבית ספרי.
  6. הורים - קבלת סטטוס עדכני בעמידת ילדיהם ביעדי בית הספר, מתן נקודת עידוד ושיפור מעורבותו בהקניית הערכים.

 

יתרונות המערכת

ü      מצב עדכני- קצב השינויים בבית הספר הוא מהיר ומבדק חד שנתי לא מספק, המערכת נותנת אפשרות לבחון את התמונה החינוכית שעה שעה.

ü      התאמה ליעדי משרד החינוך - המערכת מהווה כלי משלים ל- "התמונההחינוכית" של משרד החינוך

ü      שקיפות-שקיפות מלאה לכל מעגלי התלמיד ויצירת מעורבות אישית מצד כלל השותפים לחינוך התלמיד

ü      שיתוף- המערכת מאפשרת לשתף הורים, תלמידים, מנהלים, אנשי טיפול וכל מי שנוגע בתלמיד.

ü      גמישות- המערכת גמישה מאוד וניתן להתאימה לכל מוסד.

ü      קשר-חיזוק הקשר בין בית הספר להורים, בין אנשי הצוות בבית הספר.

ü      שפה אחת- מבחינה פדגוגית חשוב שלכל המערכת תהיה שפה אחת והתלמיד ידע מה מצפים ממנו ומה ערכי בית הספר.

ü      ייעול ידע- המערכת מנתחת את המידע הרב (אלפי סימונים ליום) שנאסף במשך היום ונותנת תמונה מדויקת על מצב התלמיד, הכיתה ובית הספר.

ü      אחריות- אנשי החינוך מרגישים אחריות לשקף את מצב התלמיד ולקדמו לכן מרגישים מחויבות למלא את הנתונים.

ü      ארגון- מנהל יכול לתעדף ערכים מסוימים, 

הדפס את המאמר
המלץ לחבר
הוסף לקליפבורד
כתבות נוספות
מקימים מרכז בידוד קורונה ברצועת עזהדניאלארגון הטרור בונה שני מתחמים בצפון ובדרום הרצועה, אחד מהם יכלול 500 חדרי בידוד. מנהיג חמאס סינוואר הגיע בעצמו לפקח על העבודות. בשלב זה לא ידוע על חולי קורונה מאומתים בעזה
מפחדים שהסופר יתרוקן? צפירת הרגעה - אנחנו לא שםדניאלמפחדים ללכת לסופר ולגלות שכל מוצרי המזון הבסיסיים נגמרו? מגיש "צבע הכסף" יאיר ויינרב במסר מרגיע - אנחנו לא שם, ואפילו פסח יעבור בשלום
מה מצב התפשטות נגיף קורונה בעולם הערבי?דניאלרועי קייס שוחח גורמים מכמה מדינות כדי להנסות ולהבין כיצד משפיעה המגפה שמכה בעולם על העולם הערבי. מתוך חדשות הלילה, 16.03.20
X
תוכן ההודעה