מגבר אוזניות

  טז אדר א, תשעט  2/21/2019

אוזניות הן מבין הפריטים הנפוצים ביותר הקיימים היום. למעשה, אנחנו רואים אותן בכל מקום – בתחבורה הציבורית, ברחוב, בתור לקופאית בסופרמרקט ואפילו בתור לקופת החולים. האוזניות הן הדרך הבטוחה והאינטימית להעביר את המוסיקה לאוזנינו ולספק לנו שעות של האזנה נעימה ואיכותית. עם זאת, במקרים לא מעטים אנו זקוקים לעזרתו של מגבר אוזניות כדי להעצים את אפקט השמע.

מהו מגבר אוזניות ומתי משתמשים בו?

מגבר האוזניות הוא המכשיר המאפשר להגביר את איכות השמע ואת עוצמתו. ניתן להבחין בין שתי צורות של מגברי אוזניות. הצורה הראשונה של המגבר היא מעין שקע אינטגרלי, בעוד הצורה השנייה היא מכשיר חיצוני. מגבר אוזניות יכול לשמש אותנו בשני מקרים עיקריים. השימוש הנפוץ ביותר של המגבר הוא באולפן הקלטות, כאשר יש צורך לחלק לסוגים רבים של פלייבק כדי להרכיב בסופו של דבר את היצירה המוגמרת. השימוש השני הוא רכישת מגברים חיצוניים במקרה שבו היצרנים מחליטים שלא להתקין מגברים פנימיים מסיבות השמורות להם.

שקעים שונים, עוצמות שמע שונות

אם השתמשתם במגברי אוזניות, ייתכן ששמתם לב לכך שכאשר מחברים את האוזניות לשקעים שונים, מקבלים עוצמות שמע שונות. מדוע זה קורה? ובכן, האוזניות הן אמצעי לאחזור שמע, בדומה לרמקול המסורתי שכולנו מכירים. שקע האוזניות נמצא בכל מקום: במחשב הנייח והנייד ובטלפון הנייד, והוא מחובר לנקודת היציאה של כרטיס הקול הפנימי. במקרים לא מעטים קיימת התמקדות בפונקציונליות של שקעי האוזניות, ולכן היצרן לא תמיד משקיע באיכות השמע. לפיכך, מגבר אוזניות נועד לשפר את איכות השמע בכל מקום שבו נמצא המשתמש.

אילו פרמטרים כדאי לבחון כאשר בוחרים מגבר אוזניות?

מחפשים מגבר אוזניות לאולפן? לא יודעים איזה מגבר מתאים לכם? אלה כמה נקודות שכדאי להביא בחשבון כאשר בוחרים מגבר:

  • יכולת אטימה – למגבר איכותי יש יכולת טובה לאטום את הצליל ולמנוע את זליגת הפלייבק, במקרה שבו אתם בוחרים מגבר אוזניות לאולפן הקלטות.
  • הקשיבו לקולות הסאונד – אחד הדברים החשובים ביותר במגבר הוא איכות הסאונד שהוא מפיק. גם אם למגבר יש אפשרות אטימה טובה, אך הסאונד שלו גרוע, כדאי לעבור למגבר אחר.
  • בוחנים את המחיר – כמובן, חשוב לבחון כמה כסף אתם מוכנים להשקיע במגבר. אם יש לכם אולפן הקלטות מקצועי ואתם מעוניינים להוציא דיסק ולהגיע לכמה שיותר מאזינים, מומלץ לבחור במגבר יקר יותר ואיכותי. כי בזכותו לא תתפשרו על איכות הקליפ הבא שלכם.
  • להתאים את האוזניות לסוג כלי הנגינה – כאשר בוחנים את המגבר, יש צורך לבדוק שני נתונים עיקריים: עוצמה והתנגדות. אם ההתנגדות גבוהה, יש לבחור מגבר חזק. לדוגמה, אם אתם מתופפים, המשתמשים באוזניות מוניטור על הבמה, על מנת להפיק את התדרים מבלי להיכנס למצב של עיוות. על האוזניות להתגבר על הרעש העוצמתי שמייצרים התופים, ולכן כדאי להצטייד במגבר עוצמתי.

מגבר שמע בתנאי שטח

מגבר אוזניות רלוונטי במיוחד למעוניינים לשמוע מוסיקה בחוץ, בתנאי שטח. או אז קיימים גורמים שונים המפריעים בשמיעה רציפה ואיכותית – רעשי רקע כתוצאה מרוח חזקה שנושבת, מכוניות עוברות, כלבים נובחים ואנשים המדברים ללא הספקה. המגבר מספק חוויית שמיעה טובה יותר. על כל פנים, חשוב לבחור מגבר מחברה מקצועית ואמינה.

תמונה מאתר היצרן FIIO

הדפס את המאמר
המלץ לחבר
הוסף לקליפבורד
כתבות נוספות
מקימים מרכז בידוד קורונה ברצועת עזהדניאלארגון הטרור בונה שני מתחמים בצפון ובדרום הרצועה, אחד מהם יכלול 500 חדרי בידוד. מנהיג חמאס סינוואר הגיע בעצמו לפקח על העבודות. בשלב זה לא ידוע על חולי קורונה מאומתים בעזה
מפחדים שהסופר יתרוקן? צפירת הרגעה - אנחנו לא שםדניאלמפחדים ללכת לסופר ולגלות שכל מוצרי המזון הבסיסיים נגמרו? מגיש "צבע הכסף" יאיר ויינרב במסר מרגיע - אנחנו לא שם, ואפילו פסח יעבור בשלום
מה מצב התפשטות נגיף קורונה בעולם הערבי?דניאלרועי קייס שוחח גורמים מכמה מדינות כדי להנסות ולהבין כיצד משפיעה המגפה שמכה בעולם על העולם הערבי. מתוך חדשות הלילה, 16.03.20
X
תוכן ההודעה